Boekrecensie: Over straatnamen met name
Waarom onze straten heten zoals ze heten René Dings is bij taalliefhebbers voornamelijk bekend als de oprichter van Signalering Onjuist Spatiegebruik (SOS) en h...
Hij kneep zijn ogen stevig dicht en keek nog eens goed. Twee korte woorden waren het, keurig met krijt geschreven. Maar Henk ter Voorde, het hoofd van openbare lagere school De Koppel in Zeist, schrok ervan. “Wat staat daar nou?”, vroeg hij. De onderwijzer die hij recent had aangenomen, keek hem niet-begrijpend aan.
“Eh, hoe bedoel je?”
“Op het bord!”
“Dat lijkt me duidelijk: ‘Ik wort’.”
“Met een -t!”
“Ja, met een -t’.”
Benieuwd hoe dit afloopt? Je leest het in Taalvoutjes – het boek 4.
Als iemand weet hoe het onderwijzers vergaat, dan is het Mark van der Werf, beter bekend als ‘Meester Mark’, wel. Op zijn Facebookpagina en in zijn populaire boekenserie vertelt hij over zijn avonturen als docent. En vrij geregeld deelt hij ook grappige, soms aandoenlijke voutjes van leerlingen. In april is zijn nieuwe boek ‘Meester Mark rekent het goed‘ verschenen, met de leukste voorbeelden van kinderlogica in de klas. Hieronder vind je vast een klein voorproefje. Wij zijn fan.
We mogen 5 x het nieuwe boek ‘Meester Mark rekent het goed’ weggeven! Laat in een reactie hieronder weten waarom dit het perfecte cadeau is voor jou – of een vriend/ vriendin/ familielid – en wie weet valt het boek binnenkort op je deurmat!
Meer van Meester Mark:
Waarom onze straten heten zoals ze heten René Dings is bij taalliefhebbers voornamelijk bekend als de oprichter van Signalering Onjuist Spatiegebruik (SOS) en h...
Hoge bomen vangen veel wind, een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen … Onze taal kent tal van spreekwoorden en uitdrukkingen, maar maar al t...
Hoe je de naam van je eigen huisdier schrijft, weet je vast heel goed. Maar hoe zit het met je taalkennis van de rest van de dierenwereld?...
Het lijkt niet iets wat per se aandacht verdient in het hbo, maar ik realiseer me als docent Nederlands regelmatig dat we betere schrijvers worden als we iets m...