Column: Taal en werkelijkheid

Reclamemakers verzinnen van alles om hun product aan de man te brengen. Want wat is nu eigenlijk het verschil tussen tuinerwtjes en velderwtjes?...
Dat ‘verrassend’ in de slogan van Kruidvat goed wordt geschreven, mag bijna een wonder heten. In de drogisterijketen vind je niet alleen allerhande schoonmaak- en cosmetica-artikelen tegen voordelige prijzen, de winkel heeft standaard ook een groot aantal schitterende taalmissers in de aanbieding. Scroll door en sla uw slag!
Heb je zelf een mooie misser gespot? Stuur deze dan nu in!
Reclamemakers verzinnen van alles om hun product aan de man te brengen. Want wat is nu eigenlijk het verschil tussen tuinerwtjes en velderwtjes?...
Je kunt op veel manieren zeggen dat je een grap bij iemand uithaalt: in het ootje nemen, in de maling nemen, in de luren leggen. Maar waar komt dat vandaan?...
Nee, ik wil dit niet, maar ik kan niet anders. Hier is het dan: mijn diepste geheim. Elke avond begeef ik me vrijwillig in de hel. Ja, godverdomme, ik kijk Utop...
In het Nederlands worden veel eigennamen gebruikt in gezegdes en uitdrukkingen; jan en alleman komen erin voor. Deze week is columnist Mark Mackintosh de sjaak ...