Woordweetje: Steenrijk 2.0
In een van onze eerdere woordweetjes gaven we een verklaring voor de woorden ‘straatarm’ en ‘steenrijk’. Voor ‘steenrijk’ gaven we een a...
Hij kneep zijn ogen stevig dicht en keek nog eens goed. Twee korte woorden waren het, keurig met krijt geschreven. Maar Henk ter Voorde, het hoofd van openbare lagere school De Koppel in Zeist, schrok ervan. “Wat staat daar nou?”, vroeg hij. De onderwijzer die hij recent had aangenomen, keek hem niet-begrijpend aan.
“Eh, hoe bedoel je?”
“Op het bord!”
“Dat lijkt me duidelijk: ‘Ik wort’.”
“Met een -t!”
“Ja, met een -t’.”
Benieuwd hoe dit afloopt? Je leest het in Taalvoutjes – het boek 4.
Als iemand weet hoe het onderwijzers vergaat, dan is het Mark van der Werf, beter bekend als ‘Meester Mark’, wel. Op zijn Facebookpagina en in zijn populaire boekenserie vertelt hij over zijn avonturen als docent. En vrij geregeld deelt hij ook grappige, soms aandoenlijke voutjes van leerlingen. In april is zijn nieuwe boek ‘Meester Mark rekent het goed‘ verschenen, met de leukste voorbeelden van kinderlogica in de klas. Hieronder vind je vast een klein voorproefje. Wij zijn fan.
We mogen 5 x het nieuwe boek ‘Meester Mark rekent het goed’ weggeven! Laat in een reactie hieronder weten waarom dit het perfecte cadeau is voor jou – of een vriend/ vriendin/ familielid – en wie weet valt het boek binnenkort op je deurmat!
Meer van Meester Mark:
In een van onze eerdere woordweetjes gaven we een verklaring voor de woorden ‘straatarm’ en ‘steenrijk’. Voor ‘steenrijk’ gaven we een a...
Waarom zou je straatstenen met het formaat van een klein Edammerkaasje in vredesnaam ‘kinderkopjes’ willen noemen in plaats van Edammerkaasjesteentj...
Hoezo taalfouten? Regel 1. Wat ik zeg is goed Nederlands. Regel 2: wat ik niet door de strot kan krijgen, is geen goed Nederlands. Dit zijn niet mijn woorden, m...
Natuurlijk heb je er wel eens van gehoord (met een d): het kofschip en het fokschaap. Maar wat kon je er ook alweer mee? Het was iets met een d en een t en de v...